آسانسور هیدرولیک

پمپ مایع را از مخزن داخل لوله منتهی به سیلندر سوق می دهد.
با باز شدن دریچه ، مایع تحت فشار مسیر حداقل مقاومت را طی می کند و به مخزن سیال باز می گردد. اما هنگامی که دریچه بسته است ، مایع تحت فشار چیزی جز سیلندر ندارد.
با جمع شدن مایع در سیلندر ، پیستون را به سمت بالا سوق می دهد و ماشین آسانسور را بلند می کند. با نزدیک شدن خودرو به کف صحیح ، سیستم کنترل سیگنالی را به موتور الکتریکی می فرستد تا به تدریج پمپ را خاموش کند. با خاموش شدن پمپ ، مایع بیشتری به داخل سیلندر وارد نمی شود ، اما مایعی که در حال حاضر در سیلندر است نمی تواند فرار کند (نمی تواند از طریق پمپ به عقب برگردد ، و دریچه هنوز بسته است). پیستون روی مایعات تکیه می کند و ماشین در جایی که در آن قرار دارد می ماند. برای پایین آوردن خودرو ، سیستم کنترل آسانسور سیگنالی را به شیر ارسال می کند. این سوپاپ توسط یک سوئیچ پایه سولونوئیدی به صورت الکتریکی اداره می شود (بررسی کنید که چگونه الکترومغناطیس ها برای کسب اطلاعات در مورد solenoids کار می کنند).
هنگامی که الکترونوئید دریچه را باز می کند ، مایعاتی که در سیلندر جمع شده اند می توانند درون مخزن سیال خارج شوند. وزن ماشین و محموله روی پیستون فشار وارد می کند ، که مایع را به داخل مخزن منتقل می کند. ماشین به تدریج پایین می رود. برای متوقف کردن خودرو در طبقه پایین ، سیستم کنترل مجدداً سوپاپ را می بندد. این سیستم بسیار ساده و بسیار مؤثر است اما دارای اشکالاتی است.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد آسانسور های هیدرولیکی میتوانید مقاله ما در سایت البرز آسان بر  سناباد را مطالعه کنید.